ДИКИЙ, ДИКИЙ ЗАХІД: ГРАН-ПРІ США
Гран-прі Японії, що відбувся 7 жовтня в Судзуці, не порадував
шанувальників Renault Sport Formula One Team: Карлос САЙНС пробився на
десяте місце за три кола до фінішу, а Ніко Хюлькенберг зійшов з траси на 37-
му колі через проблеми в кормовій частині боліда. Проте, команда зберігає
четверте місце в Кубку конструкторів. А, значить, Renault Sport Formula One
Team необхідно поборотися за очки на Гран-прі США, який відбудеться в
Остіні, штат Техас, вже цієї неділі, 21 жовтня.
У американського етапу непроста доля - протягом усієї своєї історії Formula-1
намагалася налагодити тривалі і стабільні відносини з місцевою публікою, і навіть
відповідала взаємністю, але роман якось не складався.
Однією з причин була відсутність відповідних автодромів - американська
автоспортивна культура відрізняється від європейської, найчастіше гонки там
проходять або на овалах, або на тимчасових міських трасах. І хоча стаціонарні
траси в США все ж були, вони не задовольняли вимоги чемпіонату світу.
У 2012-му ситуація була вирішена кардинальним чином - в Остіні, штат Техас,
вперше в історії США побудували стаціонарну трасу спеціально для Formula-1.
Будівництво супроводжували різноманітні складнощі. Архітектором автодрому, як
завжди, був Герман Тільке, але траса, що отримала назву Circuit of the Americas -
COTA, виявилася напрочуд цікавою та яскравою.
Конфігурація включає багато нетипових для автодромів Тільке швидкісних
поворотів і перепадів висот. А завдяки двом довгим прямим, які закінчуються
повільними поворотами, тут завжди є шанс випередити суперника на трасі.
Circuit of the Americas - це 56 кіл по 5513 метрів, в сумі 309,732 км, 20 поворотів.
Аеродинаміка налаштовується на середній, ближче до високого, рівень притискної
сили. Середня швидкість - 197 км/год, максимальна швидкість - 320 км/год з
відкритою DRS і 310 км/год - із закритою. З повністю натиснутою педаллю газу
гонщики проїжджають 58% дистанції кола.
На трасі 10 зон гальмування, в чотирьох уповільнення дуже інтенсивне. Знос
гальм середній, ближче до високого. Час, необхідний для проведення піт-стопа -
21-22 секунди, що можна вважати середнім значенням. Як і на трасі в Абу-Дабі,
найдовша пряма в Остіні - НЕ стартова. Вона знаходиться між 11 і 12 поворотами і
триває більше кілометра. Машина рухається з повністю натиснутою педаллю газу
тут майже 20 секунд поспіль.
Рух на COTA організовано проти годинникової стрілки. Крім того, в Остіні більше,
ніж в Спа поворотів, які треба проходити на швидкостях, що перевищують 250

www.renault.ua
км/год, і більше, ніж на Хунгарорінге, ділянок, де швидкості падають нижче 100
км/год - в результаті середня швидкість відносно невелика.
Через низьку вологість повітря насичене киснем, двигун виробляє більш високу
потужність, навантаження на його компоненти підвищується - інженерам
доведеться уважно стежити за поведінкою силової установки, особливо за
моментом спрацьовування запалювання.
Одна з яскравих відмінних рис - крутий підйом перед першим поворотом траси.
Перепад висот тут становить цілих 40 метрів. Це особливо важливо для боротьби
на першому колі гонки, відразу після старту.
Сіріль АБІТБУЛЬ, керуючий директор Renault Sport Racing:
«Утримати четверту позицію в Кубку конструкторів на фінальній стадії сезону
буде непросто, але ми налаштовані позитивно напередодні наступної гонки,
яка пройде в Сполучених Штатах.
У порівнянні з командами середини пелотону, ми показуємо цілком
конкурентоспроможний гоночний темп, але для нас вкрай важливо поліпшити
швидкість на одному швидкому колі в кваліфікації. Різниця між 7-ю і 16-ю
позиціями мінімальна, і ми повинні домогтися, щоб наші гонщики стартували з
максимально високих позицій. Від цього залежить, заробимо ми очки або ж
втратимо.
Програма модернізації машини R.S.18 завершується, і ми все більше
концентруємося на проект наступного року, проте першочергові завдання
залишаються незмінними. Щоб їх виконати, нам необхідно провести ще чотири
гонки так, немов це міні-чемпіонат. Наступним випробуванням стане Остін і,
вирушаючи на американський автодром, ми налаштовані рішуче, оскільки нам є
за що боротися».
ЦІКАВІ ФАКТИ
 За межами траси на торішньому Гран-прі США відбувалося подій чи не
більше, ніж на трасі. Renault достроково розірвали контракт з Палмером,
посадивши за кермо Карлоса Сайнса, якого змінив в Toro Rosso Брендон
Хартлі. Після пропуску двох гонок повернувся за кермо Данило Квят - але
сіл не в свою машину, а в машину Сайнса, так як в подальшому його
повинен був замінювати П'єр Гасли. У США француз виступити не міг через
зобов'язання в японській Супер Формулі, де одночасно проходив фінал
сезону.
 Найпопулярніша гоночна серія в США - NASCAR (National Association of
Stock Car Auto Racing), де пілоти ганяються на кузовних машинах по овалах.
 Перед першим поворотом траси на відрізку в 140 метрів пілоти скинуть
швидкість на 233 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 115 кг,
перевантаження досягнуть 4,7 g, на гальмуванні вивільниться енергія,
еквівалентна 1934 кВт.