БАРСЕЛОНА: ГРАН-ПРІ ІСПАНІЇ

 

 

За підсумками Гран-Прі Азербайджану Renault Sport Formula One Team увійшла в першу п'ятірку, показавши кращий результат з моменту свого повернення в 2016 році в Formula-1. Карлос САЙНС фінішував п'ятим, принісши дорогоцінні очки в скарбничку команди. На черзі - Гран-Прі Іспанії, де у наших пілотів є всі шанси стати ще ближче до заповітного п'єдесталу. У неділю, 13 травня, всі любителі Королівських гонок зможуть насолодитися спекотною гонкою в Барселоні.

 

Гран-прі Іспанії значно старше самої Formula-1 - вперше його провели в 1913 році. Гонка кілька разів переїжджала з місця на місце, адже в країні досить трас, але після появи автодрому в передмісті Барселони в 1991 році це питання більше всерйоз не обговорювалося. З тих пір гонки Formula-1 на території Іспанії якщо і проводилися в інших місцях (у Валенсії і в Хересі),  однак не носили статус національного Гран-Прі.

 

Багато років іспанський етап відкриває європейську частину сезону, яка, за винятком літнього виїзду в Канаду, триватиме до початку осені. Формально першим європейським Гран-Прі сезону можна вважати етап в Баку, але туди команди летять на літаках і вважають його «виїзним». В Іспанії вони їдуть на вантажівках і саме до гонки в Барселоні готують перші серйозні оновлення машин. Як наслідок, розстановка сил на іспанському етапі часом дещо змінюється, хоча і не радикально.

 

Траса в Барселоні добре відома пілотам і командам - ​​це найпопулярніший в Європі тестовий автодром. Здавалося б, це повинно зробити результати передбачуваними, але за останні 11 років Гран Прі Іспанії вигравали 10 різних пілотів.

 

Траса складається з 66 кіл по 4,655 км (в сукупності це 307 104 м). Вона включає 16 поворотів, причому розподіл їх майже рівномірний - сім лівих і дев'ять правих. Відстань від поула до апекса першого повороту - 739,5 метра, що означає гостру боротьбу на старті.

 

Керуючий директор Renault Sport Cars Сіріль АБІТБУЛЬ:

«На початку європейської частини сезону ми повинні зміцнити наші позиції. В Іспанії цьому сприятимуть чергові заходи, зокрема, нове паливо дозволить підвищити ефективність двигуна, також на машині з'явиться ряд елементів аеродинаміки, які відповідають особливостям характеристик каталонського кільця. Сподіваємося, що нам вдасться зробити ще один крок вперед, але ми також розуміємо, що багато інших команд теж представлять в Барселоні свої новинки, а цю трасу всі прекрасно вивчили.

 

Треба постаратися заробити очки і прагнути вийти на 4-у позицію в Кубку конструкторів, це цілком досяжна мета, хоча я очікую, що тепер боротьба помітно загостриться. Якщо ми хочемо досягти успіху, треба як і раніше займатися підвищенням надійності і фінішувати в призовій десятці в кожній гонці».

 

Пілот Renault Sport Formula One Team Карлос САЙНС:

«Фінішувати п'ятими ми можемо лише при незвичайному збігу обставин - якщо у топ-команд виникли проблеми, а ми опинилися в потрібний час в потрібному місці, як це сталося в Баку. Наша мета - стати четвертою за швидкістю командою, боротися за позиції в вісімці і використовувати свій шанс. В Барселону всі привезуть якісь новинки, всі команди досягнуть прогресу, так що серйозних змін в розстановці сил бути не повинно.

 

У Renault кілька років вірять в мене, тому запропонували контракт - і я повністю викладаюся в кожній гонці. Я буду дуже гордий, якщо одного разу зможу завоювати титул з командою. Сподіваюся, ми продовжимо прогресувати по ходу сезону. Я радий, що виступаю в Renault».

 

ЦІКАВІ ФАКТИ

  • Перед десятим поворотом траси Circuit de Barcelona-Catalunya на відрізку в 58 метрів пілоти скинуть швидкість на 222 км/год. При цьому зусилля на педалі гальма складе 148 кг, перевантаження досягнуть 5,2 g, а на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 1962 кВт.
  • Перший іспанський етап Formula-1 в 1951 році приймала шестикілометрова міська траса Педральбес. У фіналі сезону Хуан-Мануель Фанхіо на Alfa Romeo і Альберто Аскарі на Ferrari боролися за титул, але в Скудерії помилилися з гумою, і гонку разом з титулом виграв Фанхіо.
  • При підключенні приладу машин команди зроблять ставку на кваліфікацію - стартова позиція в Барселоні дуже важлива, за останні п'ятнадцять років на іспанській трасі лише тричі вигравав гонщик, що стартував ні з поула.