BACK TO АВТОДРОМ: ГРАН-ПРІ БЕЛЬГІЇ

 

Отже, Formula-1 повертається після канікул, які принесли багато гарячих новин про зміни у складах команд в 2019 році. Позаду половина чемпіонату, команда Renault Sport Formula One Team зберігає четверту позицію в Кубку конструкторів. Нагадуємо, що під час останнього гоночного уїк-енду першої половини сезону, що пройшов у Будапешті, Карлос САЙНС перетнув фінішну пряму дев'ятим, а Ніко ХЮЛЬКЕНБЕРГ фінішував на дванадцятому місці.

 

Важко знайти іншу таку трасу, яку пілоти і вболівальники любили б так само сильно, як Спа. Історичні траси в Монако, Монці, Сільверстоуні, Нюрнбургринзі - прекрасні, але жодна з них не зрівняється з бельгійською.

 

Автодромом вона стала відносно недавно - довгий час це була тимчасова траса протяжністю 15 кілометрів, прокладена по звичайних дорогах. У вісімдесяті довжину кола скоротили до 7 км, але, на відміну від Нюрбургринга, де від старого кільця залишилася одна назва, або Хоккенхаймринга, де автодром після реконструкції повністю втратив колишній характер, нова версія траси в Спа стала ще кращою за попередню. Всі ключові, найбільш яскраві і видовищні повороти залишилися, але при цьому пілоти проїжджають по них частіше.

 

Головний «центр тяжіння» Спа - Eau Rouge, або «Червона вода» - найвідоміший поворот в світовому автоспорті. Всі без винятку гонщики його обожнюють, і нехай зараз пройти його «в підлогу» на боліді Formula-1 досить просто, він як і раніше вражає.

 

Навіть у скороченій версії в Спа найдовше коло в календарі сучасної Formula-1 - більше семи кілометрів. При налаштуванні машин доводиться шукати компроміс між швидкістю на прямих і зчепленням з асфальтом на другому секторі. Проблем з обгонами тут не було і до появи DRS. Результати кваліфікації в Спа рідко визначають результат гонки - в 15 останніх Гран-Прі володар поула перемагав лише сім разів.

 

Траса в Спа - це 44 кола по 7.004 км, тобто в сумі 308.052 км. Вона містить 19 поворотів. Середня швидкість - 238 км/год. Аеродинаміка налаштовується на середній/низький рівень притискної сили. Максимальна швидкість - 335 км/год з системою DRS і 320 км/год - без неї. Час на гальмуванні - 14% кола, всього 9 зон гальмування. Знос гальм - низький. Час, необхідний для проведення піт-стопа, - 21 секунда.

 

Спа займає другий рядок в календарі по середній швидкості, поступаючись лише Монці.

 

При пошуку компромісу між швидкістю на прямих і керованістю в повільних поворотах команди традиційно роблять акцент на швидкості для полегшення боротьби за позицію, але важливо, щоб гонщики відчували впевненість в машині.

 

Ніко ХЮЛЬКЕНБЕРГ, пілот Renault Sport Formula One Team:

«Спа - одна з моїх улюблених трас Formula-1, і я завжди добре тут виступаю. Вона розташована посеред лісу, а погода в тих краях може піднести сюрпризи. Траса відома перепадом висот, а також своїми швидкими і широкими поворотами. Пілотувати в Спа цікаво, особливо за кермом сучасної машини Formula-1, оскільки в поворотах вона буквально «приклеюється» до асфальту на високих швидкостях. Траса дійсно унікальна, і гонщик там відчуває досить гострі відчуття».

 

Сіріль АБІТБУЛЬ, керуючий директор Renault Sport Racing:

«Добре, що після літнього відпочинку, який дійсно був потрібен багатьом, ми знову повертаємося на трасу. Перерва дала нам можливість перезарядити батарейки, проаналізувати першу половину сезону і підготуватися до нових випробувань, яких буде чимало аж до Гран-Прі Абу-Дабі, щоб відстояти наші позиції в Кубку конструкторів».

 

ЦІКАВІ ФАКТИ:

  • Англійське слово spa, що означає «лікувальний курорт», походить саме від назви бельгійського містечка Спа. Тут, в Арденських горах, б'ють джерела з мінеральними водами, цілющість яких помітили ще в Древньому Римі. Місцевий лікувальний курорт з'явився в XIV столітті, а в XVI став найвідомішим в Старому Світі.

  • Абсолютний рекордсмен за перемогами в Бельгії і Спа - Міхаель Шумахер. Тут він дебютував, тут же здобув свою першу перемогу, а всього вигравав Гран-Прі Бельгії шість разів - навіть без урахування перемоги в 1994 році, яку у нього відібрали через дві години після фінішу.

  • Перед п'ятим поворотом траси на відрізку в 89 метрів пілоти скинуть швидкість на 143 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 137 кг, перевантаження досягнуть 4,6 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна тисячі дев'ятсот сорок шість кВт.