НЕБЕЗПЕЧНА ВІСІМКА: ГРАН-ПРІ ЯПОНІЇ
В минулий уїк-енд Гран-прі Росії наша команда Renault Sport Formula One
Team не досягла значних результатів: Ніко Хюлькенберг став дванадцятим, а
Карлосу Сайнсу з великими труднощами вдалося привести пошкоджений в
зіткненні болід до сімнадцятого місця на Сочі Автодромі. Але попереду ще
п'ять гонок, а значить, і п'ять шансів набрати такі важливі очки. Серед них -
Гран-прі Японії, який пройде в Сузукі вже цієї неділі, 7 жовтня.
Сузука - одна з кращих трас в календарі, а Японія - одне з найцікавіших місць, куди
приїжджає Формула-1, так що команди і пілоти з нетерпінням чекають цей етап.
Зараз Гран-прі Японії здається невід'ємною складовою чемпіонату, хоча гонка у
Сузукі з'явилася в календарі відносно недавно - в 1987 р.
В Японії багато гоночних трас, але на сьогоднішній день конкурувати з Сузукі не
може жодна з них. Це дуже цікавий, складний і швидкісний автодром з безліччю
пам'ятних відрізків - довга серія швидких поворотів з 2 по 7-й, «Ложка», 130R ... А
чого вартий тільки той факт, що траса перетинається, нагадуючи вісімку! В цілому
за характером Сузука близька до Спа і Сільверстоун, так що команди, які показали
там хороші результати, повинні похизуватися і в Японії.
Траса в Сузукі - це 53 кола по 5,807 км, разом 307,471 км. Вона має 18 поворотів.
Аеродинаміка налаштовується на високий рівень притискної сили. Максимальна
швидкість - 335 км/год з системою DRS і 320 км/год - без неї. З повністю
натиснутою педаллю газу гонщики проїжджають 70% дистанції кола. Час на
гальмуванні - всього 10%, 9 зон гальмування, знос гальм - низький.
Час, необхідний для піт-стопа - в середньому, 22 секунди. Однак на японському
автодромі незвичайний піт-лейн, що йде під ухил. Іноді гонщики промахуються на
гальмуванні, тому розкид часу, витраченого на проведення піт-стопів, більш
помітний, ніж на інших трасах.
В Сузукі збалансовані і ефективні машини завжди отримують перевагу. Під час
налаштування машини важливий компроміс між керованістю в повільних шиканах і
швидкістю в швидких поворотах. У хід уїк-енду може втрутитися непередбачувана і
мінлива погода. Сузука розташована недалеко від узбережжя, де завжди можливі
дощі, а іноді і справжні зливи, які часом супроводжуються сильними вітрами.
Температура повітря може варіюватися в широкому діапазоні, і в теплу погоду
деградація гуми йде більш інтенсивно. Незважаючи на зону DRS (на трасі вона
одна), обгони на Сузукі ускладнені, хоча і можливі в шикані, що знаходиться після
знаменитого повороту 130R.
Ймовірність появи автомобіля безпеки дуже висока - понад 60%. Аварії на Сузукі
частіше відбуваються на високих швидкостях, тому з асфальту доводиться

www.renault.ua
прибирати уламки. Шість з дев'яти попередніх гонок на цьому автодромі
супроводжувалися виїздом автомобіля безпеки.
Сіріль Абітбуль, керуючий директор Renault Sport Racing: “До кінця сезону
залишилося не так багато гонок. Ми повинні реалізувати поставлену мету і
закінчити сезон на четвертому місці в Кубку конструкторів. Ми зайняли його після
Гран-прі Іспанії і повинні зберегти після фінішу Гран-прі Абу-Дабі. У першій
половині сезону ми задали високу планку і прагнемо до максимального результату
в кожній гонці.
Гран-прі Японії - особливий етап. Цю гонку люблять вболівальники, команди і
гонщики. Мета залишається колишньою - заробити очки двома машинами, ми
зробимо все, щоб її досягти».
ЦІКАВІ ФАКТИ
 До 1987 р. чемпіонат лише двічі, в 1976 і 1977 рр., відвідував Японію - трасу
в Фудзі. Обидві гонки вийшли невдалими, особливо для Ніки Лауди: в першій він
через величезну зливу зупинив машину в боксах і втратив титул, а на другу взагалі
не приїхав, посварившись з Енцо Феррарі, хоча чемпіоном все ж став.
 У 2014-му дощову гонку завершили достроково після страшної аварії Жюля
Бьянкі в результаті якої талановитий пілот, який подавав великі надії, що виступав
за команду Marussia, загинув. У 2016 році Даніель Ріккьярдо присвятив Жюлю
Бьянкі свою перемогу в Гран-прі Малайзії, зазначивши, що після того інциденту в
Сузукі його життя змінилося. Повернення в календар чемпіонату 2018 року Гран-
прі Франції - теж данина пам'яті цього гонщика, а в Ніцці його ім'ям була названа
вулиця.
 Перед 16-м поворотом траси на відрізку в 130 метрів пілоти скинуть
швидкість на 218 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 107 кг, перевантаження
досягнуть 4,4 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 1807 кВт.
Про групу Renault
Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група,
яка об'єднує кілька марок, яка продала майже 3,76 млн автомобілів в 134 країнах в
2017 р. Група має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180
000 співробітників. Для того, щоб відповідати серйозним технологічним вимогам
майбутнього і продовжувати свою стратегію прибуткового зростання, Група
зосереджується на міжнародному зростанні і забезпеченні взаємодоповнюваності
п'яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), розвитку
електричного транспорту та співробітництву з Nissan і Mitsubishi . Повернувшись в
Formula-1 зі своєю заводською командою і активно беручи участь в Formula-E,
Renault демонструє, що вважає автоспорт важливим фактором розвитку інновацій
та розширення пізнаваності марки.