БУРЯ У ПУСТЕЛІ: ГРАН-ПРІ АБУ-ДАБІ

Добігає кінця чемпіонат Formula-1 сезону-2018, за яким ми стежили з великим хвилюванням і цікавістю. Renault Sport Formula One Team зберігає четверте місце в Кубку конструкторів зі 114 очками, посідаючи при цьому сьоме (Ніко Хюлькенберг) і дванадцяте місця (Карлос САЙНС) в особистому заліку. Попереду остання гонка, і фінал обіцяє бути вельми видовищним: всіх шанувальників автоспорту чекають розкіш та пишність Об'єднаних Арабських Еміратів, де вже цієї неділі, 25 листопада, пройде Гран-Прі Абу-Дабі.

Гран-прі Абу-Дабі з'явився відносно недавно, в 2009-му, але відразу зайняв особливе місце в світі Formula-1. І справа не тільки в тому, що новий автодром Яс-Маріна побудований на штучному острові в Перській затоці - після появи в календарі гонок в Бахрейні і Сінгапурі блиском, гламуром і морськими пейзажами здивувати формульний світ було вже складно. І навіть не в тому, що всі трибуни тут - криті, а виїзд з піт-лейн проходить через тунель.

В першу чергу, особливий колорит Гран-прі Абу-Дабі надає вечірній старт: гонщики йдуть на дистанцію ще при світлі дня, а через півгодини після початку сонце заходить і гонка триває при штучному освітленні. По-друге, в Абу-Дабі традиційно проходить фінальний етап сезону - і за це місцеві шейхи платять додаткові гроші.

Статус фінальної гонки сезону має як великий потенціал, так і підвищені ризики. Коли вирішується доля чемпіонату, до етапу прикута увага всього світу. Коли чемпіон визначається достроково, значимість останнього Гран-прі істотно падає. Саме так буде і цього разу - до фінальних перегонів інтриг в чемпіонаті практично не залишилося.

Траса Яс-Маріна - це 55 кіл по 5.554 км, що дають в сумі 305.355 км. Тут 21 поворот. Середня швидкість - 195 км/год. Конфігурація включає шість повільних поворотів, які проходяться на швидкості нижче 100 км/год, - більше їх тільки в Монако і Сінгапурі.

Аеродинаміка налаштовується на середній/високий рівень притискної сили. Максимальна швидкість - 320 км/год з активованою DRS і 307 км/год без неї. З повністю натиснутою педаллю газу гонщики проїжджають 63% дистанції кола. Рівень споживання пального досить низький.

Всього тут 12 зон гальмування, в тому числі 9 інтенсивних. 4 гальмування можна віднести до жорстких (з перевантаженням вище 4G). Знос гальм середній, на гальмуванні гонщики проводять 17% дистанції кола, по навантаженню на гальмівні системи траса займає третє чи четверте місце в календарі.

Час, необхідний для проведення піт-стопа, - 23 секунди. Імовірність дощу або появи автомобіля безпеки практично дорівнюють нулю.

Сіріль АБІТБУЛЬ, керуючий директор Renault Sport Cars:

«Ми вирушаємо в Абу-Дабі після невдалого виступу в Бразилії, яке послідувало за хорошими гонками в США і Мексиці. Як завжди, ми залишили невдачі в минулому і зараз повністю зосереджені на завданнях, які стоять перед нами. Фінальна гонка сезону дуже важлива для команди. В Абу-Дабі нам доведеться багато чогозробити, і ми очікуємо, що завершимо сезон так само, як почали його в Австралії: обидва гонщики будуть конкурентоспроможними і фінішують в першій десятці.

Гонка в Абу-Дабі стане останньою для Карлоса Сайнса в складі Renault. За цей рік він здійснив великий внесок в прогрес команди, і ми дуже вдячні йому за досягнення. Карлос був хороший не тільки за кермом, але і поза машиною - він був активом команди. Після фіналу сезону ми побажаємо йому всіляких успіхів в майбутньому.

Що стосується програми Renault Sport Racing, деякі молоді її учасники в Абу-Дабі повернуться в боротьбу після довгої перерви. Ми будемо уважно стежити за GP3, особливо за Антуаном Юбером, який бореться за титул. Перемога стала б чудовим досягненням для нього і нашої молодіжної програми.

Нарешті, ми вітаємо багатьох наших партнерів і гостей в Абу-Дабі. Ми з нетерпінням чекаємо цю унікальну гонку, яка за останні роки завоювала велику популярність».

ЦІКАВІ ФАКТИ

  • Частина траси прокладена вздовж набережної. Висота припливу в Абу-Дабі не перевищує півметра, хвиль практично не буває, тому ділянка розташована майже на рівні моря і глядачі зможуть спостерігати за боротьбою з пришвартованих яхт.

  • Одна з цікавих особливостей траси - тунель на виїзді з піт-лейн, який починається вже за лінією обмеження швидкості. Спочатку багато хто сприймав це рішення скептично, адже в разі аварії машину було б складно евакуювати, але серйозних проблем поки не виникало.

  • На ділянці перед 11-м поворотом траси на відрізку в 131 метр пілоти скинуть швидкість на 221 км/год. Зусилля на педалі гальма складе 116 кг, перевантаження досягнуть 4,8 g, на гальмуванні вивільниться енергія, еквівалентна 1987 кВт.

Про групу Renault

Група Renault виробляє автомобілі з 1898 р. Сьогодні це транснаціональна група, яка об'єднує кілька марок, яка продала майже 3,76 млн автомобілів в 134 країнах в 2017 р. Група має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажів і більше 180 000 співробітників. Для того, щоб відповідати серйозним технологічним вимогам майбутнього і продовжувати свою стратегію прибуткового зростання, Група зосереджується на міжнародному зростанні і забезпеченні взаємодоповнюваності п'яти своїх марок (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), розвитку електричного транспорту та співробітництву з Nissan і Mitsubishi . Повернувшись в Formula-1 зі своєю заводською командою і активно беручи участь в Formula-E, Renault демонструє, що вважає автоспорт важливим фактором розвитку інновацій та розширення пізнаваності марки.